dag01- om mig

Fem goda
Avvaktande, det vet nog inte folk. Men i början tar jag det lugnt. Känner in en situation. Förhåller mig.
Glad, trevlig, öppen, social. Många ord på en sida av mig som jag nog vinner mest på.
Nostalgisk, jag älskar att säga "kommer du ihåg när vi". Ögonblick blir så långa om man återupplever dem.
Emotionell, känslor, känslor, känslor. Vad vore vi utan det?
Syster.
Fem onda
Arrogant, kan jag bli när jag inte är på humör, när jag är uttråkad och less.
Girig, kan jag vara, kanske inte med pengar, mera med vänner. De bästa vill jag ha för mig själv.
Nojig, baby i'm the worrying kind.
Emotionell.
Skällande, and you glitter and you glimmer and you bark, sa någon om mig en gång.
Så vad är jag mer: dotter, syster, flickvän, sambo, väninna, kompis, kollega, barnflicka, klasskompis, redigerare, sommarjobbare, student, bekant, blivande journalist.
Jag har ett stort kontrollbehov, är för snäll för mitt förstånd ibland, smart, orolig, rädd, trygghetsnarkoman.
Jag gillar att dricka vin. Jag älskar choklad och kakor. Jag tycker om pasta. Jag harr nyss upptäckt att jag älskar lammkorv och getost. Jag har försökt vara vegetarian men jag hade för dålig karaktär. Jag är lat.
Jag tycker om att skriva, om att läsa, om att se på tv och film. Jag gillar att vara nära min kille. Jag är kär. Jag älskar min familj. Min släkt. Mina kusiner. Jag älskar Dalarna.
Jag är tjugofyra år.
Jag är väl som folk är mest.
Och såhär ser jag ut. Taget sista natten, Hultsfred 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0